piątek, 30 marca 2018

Alterra z granatem maska i odżywka - recenzja #5


Hej!


Ostatnio miałam okazję używać i maski i odżywki od Alterry - granat i aloes. Są to teraz chyba jedne z lepiej rozpoznawalnych na rynku kosmetyków, wszyscy je mają lub mieli, ja tylko zostałam jakoś tak na koniec. Jeśli jesteście ciekawi, jak sprawdziły się u mnie i do czego w szczególności je polecam, to przeczytajcie posta do końca. Zapraszam na recenzję.


Jak już wspomniałam wyżej - firma Alterra zachwyca naturalnymi składami, wiele z ich kosmetyków znajduje się na blogowych listach must have, choć szczerze (to taki trochę przydługi wstęp niezwiązany z recenzją, możecie pominąć i przejść do następnego akapitu xD) to ostatnio widziałam niepochlebne opinie o ich tonikach - właśnie przez alkohol tak wysoko w składzie, tonik niestety wysusza, ściąga skórę i nie spełnia dokładnie swojej roli, bo taki alkohol bardzo delikatną i wrażliwą skórę łatwo podrażnia.
Wiele z Was uwielbia olejek z pestek moreli - to chyba następny hit, którego jeszcze nie miałam okazji testować, ale zwlekam, bo lepiej doznać później miłego zaskoczenia, jak teraz spotkam trochę bubli. Podobnie było u mnie z tymi odżywkami! Po względnie fajnym używaniu innej odżywki  do czasu (może dam znać w jakimś zbiorczym poście o bublach i trochę mniej fajnych dla mnie kosmetykach), przeszłam na Alterrę. Najpierw trafiła do mnie maska, potem zamieniłam się za odżywkę i teraz już mogę napisać Wam recenzję obu! 
Głównym zastosowaniem tych kosmetyków u mnie jest oczywiście mycie włosów. Poznajcie po trochę każdy z nich.



Maska 
Dość gęsta w konsystencji w 150 ml tubie maska ma dość przyjemny zapach. Producent poleca wmasowywać ją po myciu na kilka minut we włosy, potem obficie spłukać, ja robię to po prostu zamiast mycia.
Przeczuwam, że wystarczy jej na maksymalne użycie 8 razy - ja swoją użyłam na razie około 6ciu i już się kończy, co sprawia, że każde mycie kosztuje nas około złotówki. Nie pieni się zbytnio, ale dość fajnie się rozprowadza. Ja ją lubię.

Skład:
Aqua - woda
Cetearyl Alcohol - emolient
Alcohol* - rozpuszczalnik i konserwant, oczyszcza, tonizuje, odtłuszcza i odświeża, może wysuszać włosy
Glycine Soja Oil* - olej sojowy, emolient
Stearamidopropyl Dimethylamine - emulgator, nawilża i zmiękcza włosy
Glycerin - gliceryna, nawilżacz
Sodium Lactate - nawilżacz, zmiękcza i złuszcza skórę
Carthamus Tinctorius Seed Oil* - olej krokoszowy, może nawilżać, emolient
Ricinus Communis Seed Oil* - olej rycynowy, może poprawiać porost i wzmacniać cebulki
Parfum** - kompozycja zapachowa
Punica Granatum Seed Oil* - olej z pestek granatu, antyoksydant, emolient
Butyrospermum Parkii Butter* - masło shea, emolient
Punica Granatum Fruit Extract* - ekstrakt z owocu granatu, antyoksydant, źródło witaminy C, działa antybakteryjnie
Aloe Barbadensis Leaf Juice* - ekstrakt z liści aloesu, nawilżacz
Acacia Farnesiana Flower Extract* - roślina substancja konsystencjotwórcza, koi i zmiękcza skórę
Panthenol - pantenol, prowitamina B5, nawilża, natłuszcza i wygładza skórę
Panthenyl Ethyl Ether - związek pantenolu i etanolu, nawilżacz
Lauroyl Sarcosine - substancja myjąca, delikatny detergent
Hydroxyethylcellulose - zagęstnik
Tocopherol - witamina E, antyoksydant i subst. przeciwzapalna
Helianthus Annus Seed Oil - olej z pestek słonecznika, emolient
Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citral**, Citronellol** - składniki kompozycji zapachowej, potencjalne alergeny, w naturze występują w olejkach eterycznych

*składniki z certyfikowanych upraw ekologicznych.
**pochodzące z naturalnych olejków eterycznych.


Odżywka
Sporo rzadsza od maski w konsystencji, butelka "do góry nogami", czyli stojąca na zatyczce, pojemność 200 ml. Według mnie zapach jest identyczny. 
Producent pisze o niej tak: "Nawilżająca odżywka do włosów Alterra Bio-owoc Granatu & Bio-Aloes, to głębokie odżywienie i energia dla włosów suchych i zniszczonych. Każde włosy zasługują na indywidualną pielęgnację. 
Gwarantowane cechy produktu: 
Nie zawiera sztucznych barwników, substancji zapachowych i konserwantów. 
Bez silikonów, parafiny i innych związków ropopochodnych. 
Przebadany dermatologicznie."
Cóż generalnie mogę zgodzić się ze wszystkim oprócz zapachu, niby ekologiczny, ale pamiętamy, że naturalne składniki także uczulają? To dobrze.
Nakłada się fajnie, pieni się ciut bardziej, wychodzi taniej, bo jest jej więcej w opakowaniu.

Skład:
Aqua - woda
Alcohol* - rozpuszczalnik i konserwant, oczyszcza, tonizuje, odtłuszcza i odświeża, może wysuszać włosy
Stearamidopropyl Dimethylamine emulgator, nawilża i zmiękcza włosy
Glycerin - gliceryna, nawilżacz
Cetearyl Alcohol - emolient
Myristyl Alcohol - emolient
Glycine Soja Oil* olej sojowy, emolient
Punica Granatum Seed Oil*olej z pestek granatu, antyoksydant, emolient
Ricinus Communis Seed Oil* - olej rycynowy, może poprawiać porost i wzmacniać cebulki 
Punica Granatum Fruit Extract*ekstrakt z owocu granatu, antyoksydant, źródło witaminy C, działa antybakteryjnie
Aloe Barbadensis Leaf Juice* - ekstrakt z liści aloesu, nawilżacz
Acacia Farnesiana Flower Extract* - roślina substancja konsystencjotwórcza, koi i zmiękcza skórę
Lauroyl Sarcosinesubstancja myjąca, delikatny detergent
Sodium Lactate  nawilżacz, zmiękcza i złuszcza skórę
Hydroxyethylcellulose - zagęstnik
Carthamus Tinctorius Seed Oil*olej krokoszowy, może nawilżać, emolient
Tocopherolwitamina E, antyoksydant i subst. przeciwzapalna
Helianthus Annuus Seed Oil - olej z pestek słonecznika, emolient
Ascorbyl Palmitate - pochodna witaminy C, antyoksydant
Parfum**, Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citronellol**, Citral** - kompozycja zapachowa i poszczególne jej składniki, mogą uczulać

*składniki z certyfikowanych upraw ekologicznych.
**pochodzące z naturalnych olejków eterycznych.


Wnioski i uwagi:
Składy różnią się naprawdę ociupinkę, możecie to z łatwością przestudiować. W obu też alkohol jest dość wysoko w składzie i musimy mieć świadomość, że jest to ten ZŁY i potencjalnie wysuszający alkohol. Mam nadzieję, że pamiętacie wszystkie moje gadki, ale i tak będę to pisać i powtarzać do znudzenia - ALKOHOL NIE WYKLUCZA MASKI czy odżywki z użytku, ale OGRANICZA CZAS jej trzymania na włosach. Zawsze będę też powtarzać, że uważam, że maski z alkoholem w roli rozpuszczalnika (czyt. alcohol, isopropyl alcohol) dużo lepiej radzą sobie z domywaniem skóry głowy. Podam Wam nawet tutaj definicję alkoholu stosowaną przez PiggyPeg w ich opisach "alkohol, otrzymywany m.in w wyniku fermentacji węglowodanów. Zabezpiecza kosmetyk przed drobnoustrojami. Poza działaniem konserwującym, pełni także rolę rozpuszczalnkia i przekaźnika innych substancji. Działa tonizująco, oczyszczająco, odświeżająco i odtłuszczająco" - wierzycie? Ja całkowicie!
Dodatkowo są zgodne z CG :)

Moje wrażenia:
To naprawdę dobre myjadła. Łatwo dostępne i z dobrymi składami (znowu uwaga dla wrażliwych - alkohol!), nie nakładamy ich na długo na włosy, a już na pewno nie jako odżywka bez spłukiwania lub podkład pod olej. 
Jedyną realną konkurencją dla nich są również dostępne w Rossmannie odżywki Isana, które jeszcze czekają na wypróbowanie. Póki co mogę porównać je z odżywkami Balea (recenzja TUTAJ), ale szczerze - nie wiem, co według mnie wypada lepiej. Żółta Balea zostawiła po sobie jakiś taki sentyment... Polubiłam ją za zapach i pianę podczas mycia. Po tych od Alterry błysk na włosach jest podobny. Mogę też napisać, że odżywka daje radę emulgować olej. 

Ja jestem na tak :) 

Macie już jakieś doświadczenia z tymi produktami? Może jakieś "ale"? Dajcie znać!

19 komentarzy:

  1. "Dodatkowo są zgodne z CG :)" Jak mogą być zgodne, skoro mają ten alkohol...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ w "Curly Girl The Handbook", czyli podstawie podstaw o CG nie ma mowy o alkoholach :)

      Usuń
  2. Chyba też się na nie skuszę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Po dłuższym stosowaniu stwierdzam, że odżywka się bardziej opłaca :D

      Usuń
  3. To moje pierwsze odżywki do mycia skóry głowy i jestem nimi naprawdę zachwycona! Włosy są po nich niesamowicie miękkie i błyszczące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi chyba bardziej pasowała odżywka...nie pamiętam już, bo używałam dawno temu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po dłuższej chwili tak właśnie stwierdzam! :D

      Usuń
  5. O, ja od czasu do czasu kupuję, bo są w dobrej cenie i moje suche włosy dobrze się po nich czują :) szczerze mówiąc to nie widzę różnicy w efekcie końcowym między maską a odżywką z tej samej serii, dlatego albo kupuję na zmianę albo w zależności od tego, czy któreś z nich jest w promocji (choć cena i tak jest dobra)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra metoda :D Ja do mycia chyba wybiorę odżywkę, maski i tak nie używałam typowo do nawilżania tylko do mycia, ale fajnie sobie radzi z połyskiem u mnie :)

      Usuń
  6. Ja pamiętam, że miałam z nimi love-hate, ale to było już dawno temu i musiałabym odświeżyć pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w stanie zrozumieć. Są mocno nawilżające i mogą puszyć, do mycia to ma dość małe znaczenie chyba... :)

      Usuń
  7. ta maska jest emolientowa czy humektantowa? wg skladu najwyzej ma emolienty + duzo olejkow. dobrze to rozumiem? wczoraj wieczorem umylam nia skalp po laminowaniu i dzis rano juz przyklap :( moje wlosy zdecydowanie nie lubia emolientow (2b/2c).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardziej emolientowa, ale ciężko znaleźć bardzo humektantowe gotowe produkty. Zwykle myjesz odżywką?

      Usuń
  8. Ta seria u mnie sprawdza się rewelacyjnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. hi, i'm a new follower of your nice blog, can you follow mine on my blog?
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/
    many thanks and compliments! TIZIANA

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy w metodzie OMO mogę użyć tej odżywki jako ostatnie O? Czy może powinnam dodać jeszcze np pol łyżeczki jakiegoś oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z samej definicji odżywka bez spłukiwania na włosach zostaje, zostaje też alkohol, choć powinien wyparować, to może też przesuszyc włosy. Skład niby jest wyważony, ale nie zostawiłabym jej na dłużej niż podczas mycia, a olej tu nie pomoże 🤔 chociaż zawsze mozesz spróbować i ocenić efekt, to ja wolę jak najbardziej emolientową odżywkę zostawiać na włosach :)

      Usuń

Pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz akceptujesz Politykę Prywatności.

Chętnie odpowiem na każde pytanie!

Polecany post

Szampon - jaki wybrać i jak go dobrać

Kompendium o skórze głowy Skoro wiele z Was nie stosuje metody CG (i ja w pełni rozumiem wskazania, które to wymuszają), a wszelkie pro...