piątek, 9 marca 2018

Co kupić w Rossmannie, polecane szampony i odżywki niezgodne z CG

Hej!


Drugi obiecany post z prduktami - mam dla Was tutaj propozycje kosmetyków nie-CG wartych uwagi, ale z góry zaznaczam, że chcę skupić się na szamponach, ponieważ bardzo często o takie pytacie, a są dostępne nie tylko podczas promocji. Maski silikonowe w zasadzie są dociążające, mogą obciążać i negatywnie wpływać na skręt delikatniejszych włosów - w tym falowanych. Ja takich nie używam zbyt często, więc też nie do końca chcę polecać w ciemno. Nie możecie też zapomnieć, że wszystko co CG, jest jak najbardziej dla Was, więc zajrzyjcie do TEGO posta i korzystajcie do woli! Stylizatory warte uwagi też tam znajdziecie!
Teraz już zapraszam na wpis i spis :)

co kupić w Rossmannie, kosmetyki niezgodne z CG

Szampony:


Wróćcie do postu "jak (i czym!) myć włosy" - KLIK, przeczytajcie o detergentach, sposobach mycia, a dobierzecie dla siebie idealną pielęgnację. Oczywiście nie pojawią się tu szampony z silikonami, mimo, że jesteśmy w kategorii nie-CG. Dlaczego? Odpowiadam także w filmie!


Po wyjaśnieniu sobie tych wszystkich ważnych kwestii, możemy już przejść do sugestii z Rossmanna!

Szampony


MOCNE

Alterra:
granat do suchych i zniszczonych
dodający objętości bio papaja
nadający połysk
chroniący kolor włosów
do osłabionych biotyna
delikatny (tylko z nazwy) jojoba i migdały

Wszystkie mają taką samą cenę (5,99 zwykle 7,99 za 200 ml) - alkohol bliżej lub dalej od początku składu - wyżej na liście umieściłam wg mnie lepsze składem bazowym, np. w granacie SCS jest po glukozydzie, a w reszcie od razu po wodzie, same bezpieczne konserwanty, kilka alergennych składników kompozycji zapachowej, duży plus za te eko składy, jestem na tak!

Isana:
Med, z minerałami z morza martwego (4,99 za 200 ml) - prosty, krótki skład, komuś się sprawdza?

Uległam bardzo niemiłemu wrażeniu, że wszystkie drogeryjne szampony na siłę są pakowane solą, która jest tanim zagęstnikiem i ogólnie wizaż mówi o soli tak "Substancja polerująca, ścierająca, redukująca nieprzyjemny zapach. Wpływa na konsystencję kosmetyków, ponieważ posiada właściwości zagęszczające. Stosowana w szamponach, żelach pod prysznic, peelingach. Może wysuszać skórę i włosy bądź działać drażniąco".
Cała gama szamponów Isany posiada sól bardzo wysoko, dlatego, żeby być w 100 % w zgodzie z sumieniem, podałam Wam jeden przykład, gdzie sól jest najniżej, po glicerynie, choć dodatkowo pojawia się sól morska. Jeśli macie doświadczenia z tymi szamponami, koniecznie mi o nich napiszcie. Mi się to osobiście nie podoba, choć w kosmetykach do ciała nie przeszkadza. Co Wy uważacie?

Joanna:
Rzepa
szampon wzmacniający do włosów przetłuszczających się (7,99 za 400 ml) - ALS, alkohol denat.

Natura siberika:
szampon rokitnikowy (29,99 za 400 ml) - SCS

Nivea:
Hairmilk, mleczny szampon do włosów (9,59 z 13,99 za 400 ml) - SLeS, fajny skład, jest sól, ale nie ma phenoxyetanolu, proteiny mleczne, pantenol pod koniec
wzmacniający szampon micelarny - (12,99 z 17,99 za 400 ml) - SLeS, sól
głęboko oczyszczający szampon micelarny z melisą (12,99 z 17,99 za 400 ml) - sól na 3 miejscu

O'Herbal:
z lnem (19,99 za 500 ml) - SMS, proteiny mleczne, phenoxyetanol
z chmielem - o ile znajdziecie
z arniką (19,99 za 500 ml) - SMS, proteiny mleczne, keratyna, phenoxyetanol

Nie polecam szamponu i w zasadzie całej serii z tatarakiem, ponieważ wg mnie jest najgorsza - włosy mocno się plączą, odżywka ma denat, gdzieś kiedyś ktoś napisał, że wypadały mu po nim włosy. Takie tam pogłoski, ale po co kupować, skoro są lepsze.

Radical:
szampon do osłabionych i wypadających (bywa za 9,59 z 11,99 za 400 ml) - SLeS
nadający objętości (zwykle 11,99 za 400 ml) - ALS, proteiny
odbudowujący do b. zniszczonych - SLeS, keratyna

Fajne zdzieraki bez niepotrzebnych dodatków w składzie, mocno wzbogacane ekstraktami.

ŚREDNIE

Natura Siberika:
aktywator wzrostu dla mężczyzn, Bieługa (19,99 za 250 ml) - amfoteryczny detergent, sól na samym końcu, mnóstwo ekstraktów, dla mnie super
do przetłuszczających się (34,99 za 400 ml) - podobnie jak wyżej
przeciwłupieżowy do wrażliwej skóry głowy (34,99 za 400 ml) - podobny do kolegów wyżej, ale ze składnikami na łupież
przeciwłupieżowy dla mężczyzn, Moc Syberyjskiego Jelenia (19,99 za 250 ml)
Wściekłość Tygrysa do ciała i włosów (19,99 za 250 ml) - używałabym tylko do włosów

Petal Fresh:
Hair Rescue, do włosów cienkich (34,99 za 355 ml)
Granat i jagody acai - Sodium Lauroyl Sarcosinate
Lawenda - CB
(22,99 za 355 ml)

Te dwa są mocniejsze, poniżej w delikatnych pozostałe 4 :)


Tołpa:
pogrubiający szampon zwiększający objętość (29,99 za 250 ml) - prosty, krótki skład, główny myjący składnik Cocamidopropyl Betaine (CB)
głęboko oczyszczający przeciw przetłuszczaniu, nawilżający kojący, wzmacniający przeciw oznakom starzenia,  (29,99 za 250 ml) - jeszcze krótszy skład, CB
odbudowa, nawilżanie, wzmacnianie, normalizacja (19,99 za 200 ml) - wszystkie 4 są podobne, CB

Wszystkie szampony tej firmy mają phenoxyetanol, ale nie mają soli :)

DELIKATNE

Petal Fresh:
Tea Tree
Mięta i rozmaryn
Pestki winogron
Aloes i cytrusy
(22,99 za 335 ml)
Wszystkie tu wymienione szampony Petal Fresh bazują na delikatnej substancji myjącej.

Vianek:
mi do gustu przypadła seria czerwona - szampon do ciemnych i farbowanych włosów, chwalone są także niebieskie, zielone, co do pomarańczowego ja mam obiekcje - nie polubiliśmy się. Zwróćcie uwagę czy bazują tylko na glukozydach, czy mają betainę kokamidopropylową - tak czy inaczej nie będą jednak mocne, a składy mają świetne. Kosztują w granicach 15-25 zł za 300 ml.

Odżywki

Biovax:
limitowana kolekcja - regenerująca (22,99 za 250 ml) - inne będą podobne :) ta ma wosk syntetyczny
oleokremy - dość ciężkie i emolientowe, kręcone nie polecają

Garnier:
Botanic therapy, do bardzo zniszczonych, itd. (11,99 za 200 ml) Sama jestem ciekawa! Dajcie znać. Przeważnie mają silikony.
Fructis oil repair 3 (10,99 za 200 ml) - amodimethicone za połową składu
Inne fructisy też wyglądają ciekawie, przy myciu szamponem powinny się sprawdzać.

Pantene:
Pantene Pro-V - aminokwasy (8,99 za 300 ml) - warto spróbować, często ta firma pojawia się na grupie

Glisskurów i innych podobnych nie polecam, bo bazują na silikonach, a ja piszę głównie z myślą o kręconowłosych. Dlaczego nie, jeśli macie proste włosy - zabezpieczajcie je śmiało, tylko pamiętajcie o omijaniu skóry głowy :)

Przykładowy Vianek (tu akurat odżywczy) i na CB, więc ja zaliczyłabym go do średnich

Inne

Garnier
Fructis olejek z olejkiem z kamelii (25,99 za 150 ml) - silikony na początku, sporo zapachów

Isana
Hair proffesional olejek (11,99/14,99 za 100 ml)

Natura Siberika
peeling do skóry głowy (26,99 za 200 ml)

18 komentarzy:

  1. Med, z minerałami z Isany już od jakiegoś czasu mam zamiar kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) może kupię chłopakowi też, bo narzeka na łupież :(

      Usuń
  2. ja będę polować na petal freshe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba nie będę się zaopatrywać w szampony na razie, same odzywki :D

      Usuń
  3. Niby mialam nic nie kupowac ale petalfresh mnie kusi, wszak szampony zuzywam szybko wiec... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, bywa i tak :D według mnie ta promocja to super sprawa na takie interesy, bo dopiero mają znośną cenę :)

      Usuń
  4. Ja akurat niestety posiadam przyjaciółkę w postaci łuszczycy w tym na głowie i Isana Med z Minerałami się mi sprawdzała! Dla osób z łuszczycą sól jest wybawieniem, kąpiele w soli to podstawa więc i ten szampon był okej. Cudów nie zrobił ale nie pogorszył jak większość ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo soli w postaci Sodium chloride jest we wszystkich Isanach - próbowałaś innych? I dziękuję za info :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Jakiekolwiek szampony nie są, niemniej polecam markę i odżywki są zgodne :)

      Usuń
  6. Na pewno skuszę się na Petal Fresh, bo kończę odżywkę i jest super 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Ci pasuje! 😊 ja chyba już nie będę kupować, może kiedyś szampon :)

      Usuń
  7. W końcu nadrobiłam i zaobserwowałam Cię również tutaj, zapraszam serdecznie do mnie: https://anja-ori.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ściąga :) Ja nie planuję korzystać tym razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, wszyscy tak mówią :D
      Ja kupiłam odżywki, ale jako myjadła schodzą dość szybko, więc nie mam dużych wyrzutów sumienia :D

      Usuń
  9. Co to za beraina jestjw petal fresh?kiedyś byla betaina kokamidopropylowa a teraz? Chyba mam uczulenie dlatego pytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem z czego pozyskiwana jest ta konkretnie :( trzeba dopytać producenta.

      Usuń

Pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz akceptujesz Politykę Prywatności.

Chętnie odpowiem na każde pytanie!

Polecany post

Szampon - jaki wybrać i jak go dobrać

Kompendium o skórze głowy Skoro wiele z Was nie stosuje metody CG (i ja w pełni rozumiem wskazania, które to wymuszają), a wszelkie pro...