środa, 25 kwietnia 2018

Peeling skóry głowy - jaki wybrać i jak wykonać

Hej!


Wiem, że w temacie peelingów obracam się już na blogu naprawdę długo, ale pora usystematyzować tę wiedzę w zakresie skóry głowy. Jest to chyba najważniejsza czynność, o której zdarza Wam się nie wiedzieć lub na którą nie zwracacie uwagi, a ja w kompendium muszę o niej napisać!
Jeśli tu jesteście, to będziecie wszystko wiedzieć! Zapraszam na wpis!


Rodzaje peelingów niezależnie od przeznaczenia:
- mechaniczne - ścierne z dodatkowymi drobinkami (przykład - Natura Siberika, recenzja TUTAJ)
- chemiczne:
- fizyczne - laserowe, których w obrębie skóry głowy raczej się nie stosuje

Mechaniczne
Peelingi mocniejsze, z większymi i ostrzejszymi drobinkami mogą "rysować" skórę, uwrażliwiać ją, niewłaściwie wykonane mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc, np. osłabiając łodygi włosów tuż przy skórze - takie osłabione włosy będą dużo podatniejsza na złamania, a co za tym idzie - przerzedzenia. 
Według mnie idealną odmianą peelingu mechanicznego jest peeling DIY z glinki, o którym mówiłam Wam już wiele razy. Wystarczy wsypać odrobinę glinki do pojemniczka z odżywką myjącą lub ulubionym szamponem, wymieszać i wetrzeć!
Ja później taki peeling tylko spłukuję i świeżość włosów zostaje przedłużona o 1 dzień. Glinkę dobieramy do potrzeb skóry - najlepsza do przetłuszczającej się skóry będzie zielona, ja używam też niebieskiej i czerwonej, bo akurat takimi dysponuję. Myślę, że nie ma większej różnicy :)

Chemiczne
Większość peelingów chemicznych jest już dostępna na rynku, nowością jest też wprowadzony niedawno do Rossmanna peeling Biovaxa z białą glinką oraz z czystkiem i czarnuszką (link do Pani Blondynki, która już go testowała), choć nie miałam z nim do czynienia, to po składzie wydaje się właśnie pasować do tej kategorii mimo drobinek.
Domowy peeling enzymatyczny możemy wykonać z sody oczyszczonej z dodatkiem miodu i np. jakiegoś naparu (pokrzywa? skrzyp?) lub octu jabłkowego z wodą :) Peelingi chemiczne wymagają rozprowadzenia na skórze i pozostawienia na pewien czas, aż zaczną działać - np. 10-1 minut. Pamiętajcie, że domowe mogą mieć większe stężenie substancji aktywnych, więc trzymajcie krócej i pilnujcie, żeby nie stało się nic niepożądanego.


Cukier, sól i kawa 
Na koniec zostawiłam sobie najbardziej kontrowersyjne dla mnie substancje wykorzystywane przez Was do peelingu skóry głowy. Absolutnie nie popieram używania cukru i soli na skórze uszkodzonej, chorej. Cukier jest idealną pożywką dla patologicznej flory bakteryjnej i grzybów, które mogą powodować przeróżne konsekwencje. O ile cukier jest świetnym, naturalnym składnikiem do peelingu ciała, a nawet przepis znajdziecie już TUTAJ na blogu, to do skóry głowy naprawdę trzeba z nim uważać, a przede wszystkim dobrze spłukiwać, jak już się na niego zdecydujecie. Takim cukrowym peelingiem do skóry głowy jest np. Vianek - link.
Najbardziej obojętnym ścierniwem będzie kawa, która jednak nie rozpuszcza się w wodzie i może być ciężka do wypłukania, podobnie jak drobinki z peelingu Natury Siberiki.

Udało mi się też w końcu nagrać nowy filmik, na którym zobaczycie dokładnie, jak peeling nakładać, jak masować skórę głowy i zawsze na żywo inaczej widać!


Mam nadzieję, że wpis pomógł Wam usystematyzować wiedzę, a wszystko dla powtórzenia zobaczycie w filmiku <3 Zapraszam do subskrybowania!

*Granica pomiędzy peelingiem enzymatycznym a kwasowym jest dużo bardziej widoczna w przypadku kosmetologii i zastosowań do cery - dla nas dostępne produkty do skóry głowy mogą bazować i na enzymach i kwasach, więc podział  z przykładami na górze traktujcie proszę jak wskazówkę, a nie sztywną klasyfikację.

12 komentarzy:

  1. Loooo! Dzięki za linka do mnie kochana! <3 Nawet nie wiesz jaki mam uśmiech na twarzy! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja enzymatyczny DIY robię na hydrolacie z papainą i bromelainą, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, dość mocne rozwiazanie wybierasz. Obawiam się, że nie jestem w stanie doradzać, bo chemicznych używałam tylko gotowych, na pewno nie warto robić mocnego stężenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się odnośnie peelingów cukrowych, solnych i kawowych. Lepiej ich unikać w tej okolicy. Warto być ostrożnym przy stosowaniu peelingów mechanicznych, gdyż często nawet nieświadomie robimy sobie krzywdę podrażniając skórę. Tak jak stosując ziarnistości przy twarzy należy bardzo uważać, tak na skórze głowy jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy każda glinka nada się na peeling skalpu? Mam czerwoną z firmy ol'vita ale jeszcze nie próbowałam. Myślisz, że da radę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli w składzie jest 100% glinki, to jak najbardziej! Pewne właściwości są ważne (o czerwonej mówi się, że działa na naczynka, ale też absorbuje sebum, jak zielona, działa po prostu mniej wysuszająco), ale w peelingu ważniejsza jest konsystencja i usunięcie starych komórek, a przy okazji pobudzenie krążenia :)

      Usuń
  6. super propozycje diy, ale ja używam gotowego z silcare, ma spoko skład i dobrze działa - lenistwo górą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Teraz już sama poddałam się lenistwu, ale oczyszczanie skóry głowy glinką u mnie wystarcza wspierane co jakiś czas gotowym peelingiem enzymatycznym :)

      Usuń

Pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz akceptujesz Politykę Prywatności.

Chętnie odpowiem na każde pytanie!

Polecany post

Szampon - jaki wybrać i jak go dobrać

Kompendium o skórze głowy Skoro wiele z Was nie stosuje metody CG (i ja w pełni rozumiem wskazania, które to wymuszają), a wszelkie pro...